Atunci când s-a deschis bucata de autostradă între Pitești și Băiculești, m-am bucurat ca un copil mic la văzul unei bomboane că am acces direct spre țară de pe autostradă, mai ales că petreceam foarte mult timp în trafic stând la ieșirea de la Bascov.
A fost deschisă autostrada cu mare fast atunci, au vuit știrile că a fost dat în lucru mai devreme o bucată de autostradă. Au folosit-o oamenii de s-a lăsat asfaltul pe ea deja (aici sunt ironic, o lucrare veche de aproape un an nu avea voie să pățească așa ceva) și nu alta.
Cea mai importantă deschidere a fost, momentan, bucata dintre A0 și A1, a grecilor, o bucată aproape blestemată de întârzieri, suișuri și coborâșuri. A trecut o lună de când s-a deschis, iar până când s-a deschis am urmărit, alături de alte persoane din mediul on-line pe forumul Asociației Pro Infrastructura situația din teren.
Traseul meu este Toplița (Argeș) – București și retur. Am prins vremurile când mergeam la țară și nu aveam pasaj la Domnești, peste centura Bucureștiului și calea ferată. Atunci trebuia să faci niște combinații demne de raliuri pentru a putea ieși în centură eficient. Cei care tranzitau pe acolo știu că pe centură cedeai trecerea celor ce intrau și ieșeau din București din pricina căii ferate.
Timpul meu de atunci pentru a parcurge traseul varia de la 2 ore și 30 de minute într-o dimineață de sâmbătă la ora șapte și 4 ore într-o seară de vineri. Ușor, ușor ne-am dezvoltat iar acum am scos timp vineri seara de 2 ore și 20 de minute.
Există cumva o problemă cu acea bucată de A0 care dă în A1 datorită nodului rutier, dar sincer să fiu am avut ocazia să trec pe acolo și într-o altă zi în afară de Vineri seara și nu e deloc rău. Am ieșit foarte ușor în A1. Atunci când pe A1 se merge bară la bară, cum a fost weekend-ul ăsta (până la Curtea de Argeș media de viteză mi-a fost de 80 km/h pe tot A1), nu poți face nimic la acest nod.
Și s-au mai deschis loturi de autostradă. Ceea ce vreau să zic cu acest articol (și poate l-o citi și cine trebuie, anume Poliția Rutieră și cu oamenii care sunt vizați) e că nu merităm aceste dezvoltări. Vineri am asistat la un fenomen la care n-am mai asistat de foarte mult timp: am depășit cred că 60% din trafic pe banda 1 pentru că toți se puneau pe banda 2 și mergeau acolo nestingheriți.
Băi fraților, uitați legea din codul rutier:
(1) În cazul în care drumul are două sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele vor fi conduse pe banda situată lângă acostament sau bordură. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stânga, dacă banda de circulaţie utilizată este ocupată, cu obligaţia de a reveni pe banda din dreapta atunci când acest lucru este posibil.
Art. 131 din codul rutier.
Mai clar, explicit și frumos de atât nu poate fi. Și lăsați-mă cu devansare / depășire, că în articolul ăsta de lege se referă direct la circulația pe un drum cu mai multe benzi. Autostrada este un drum cu mai mutle benzi. Nu mergi tu pe banda 2 că oricum e toată autostrada ocupată.
Și de asta se fac ambuteiaje pe autostradă. Și pe A2, și pe A1, și pe A3 (deși cunosc personal două persoane din cercul meu de prieteni care preferă să folosească în continuare DN1 prin sate între București și Ploiești. O altă nestemată a României.) Degeaba ne dezvoltăm dacă nu știm să folosim drumurile așa cum trebuie.
Pentru că legea e pentru fraieri la noi…
(sursă foto: Economedia)
Lăsați un comentariu