Te trezești dimineața, relativ calm și bine dispus, gata pentru o nouă zi. Fie că zici că vei avea o zi bună sau nu, trebuie să pășești în ea. Bei o cafea, te desmeticești un pic, îți dai cu niște apă rece pe ochi, te încalți și pleci din casă.
Ajungi în fața mașinii, o descui și te urci în ea să o pornești. Dai o cheie, vezi că o ia, intră la radio o melodie care îți alină sufletul și pleci la drum. Te simți bine în scaunul șoferului, doar că ceva parcă nu e în regulă. Ți se confirmă cu un check engine, o oprire și aia a fost…
Cazul ăsta sună bine pentru că vrei să chemi pe cineva să te tracteze sau să te ia pe platformă. Nu iau în calcul dacă ești priceput și știi ce să îi faci acolo, pe marginea drumului, că puțini suntem așa. Merg pe varianta clasică: chemi platforma. Uiți un lucru esențial, anume, din confort ai zis că îți iei mașină cu cutie automată și ai băgat-o în P (de la Park). Cu ea oprită, mai scoate-o dacă poți…
Cu toții știm că mașinile cu cutie automată se opresc doar în Park și cu pedala de frână călcată. Și cu toții știm că pentru ca mașina să fie tractată ca la carte, ea trebuie să iasă din Park în Neutru.

Nu există nici o șansă să deplasezi mașina în față sau în spate când acel pinten blochează axul. Bine, doar dacă scoți axul cutiei, dar nu facem asta… Există o variantă mult mai ușoară pentru a scoate din angrenare acel pinten de Park, iar mulți n-o știm pentru că nu e la vedere.

Din fericire pentru mine nu a fost cazul să fiu tractat cu mașina, ci am fost nevoit la schimbarea uleiului în Haldex să slăbesc șuruburile cardanului. Pentru a-l putea roti, în schimb, aveam nevoie de cutie pe Neutru, nu în Park. Așa că am scos carcasa manetei cât de bine am putut (cum se vede în poza principală) și apoi cu frâna călcată și motorul oprit, am apăsat clapeta acea galbenă și am putut comuta din Park în Neutru.
Aparent toate mașinile cu cutie automată au o astfel de siguranță. Locul unde se află variază în funcție de producător. Spre exemplu la Audi este sub capotă, în proximitatea cutiei de viteze. La mașina mea e cum se vede mai sus. Dar fiecare mașină este echipată cu așa ceva.
Nu folosiți această siguranță pentru altceva în afară concepției ei: pentru service. Nu se oprește mașina în altceva în afară de Park, iar unele mașini mai noi (nu știu de când e implementat acest lucru) nici nu permit oprirea mașinii dacă mașina NU este în Park.
Sper ca acest articol să fie ușor de accesat și de găsit atunci când sunteți la ananghie, rămași în drum. În cazul în care vreți să îl aveți, salvați-l la favorite și când aveți nevoie, reveniți aici. Dar știu sigur că va ajuta multă lume acest articol.

Lăsați un comentariu