Săptămâna trecută, joi, am decis să scot bicicleta la înaintare și să merg pedalând la muncă. A dat căldura, totul e frumos, merge foarte bine cu bicicleta. Bine, nu zic de faptul că am ajuns la muncă dimineața cu burta înghețată complet că ăsta e un subiect suplimentar.
Pe retur am avut ceva de luat din mașină și am văzut că roata dreapta față arăta ca în poza principală: o pană cât toate zilele. Contemplez la cât de prost merg pe stradă încât să se agățe de mine toate cuiele, bordurile și alte chestii ce ar provoca o pană, dar m-am îmbărbătat și am zis aia e, trebuie să o repar.
Ziua următoare m-am dus din nou cu bicicleta și am zis că o rezolv când vin acasă. Kit de pană aveam, compresor aveam, se rezolva foarte repede. O dată ajuns acasă, am luat din casă spray-ul de spălat geamuri al soției și m-am dus să caut gaura.

În cazul în care nu știți, cel mai ușor se depistează o gaură cu apă cu săpun datorită abilității ei de a spuma. Acestea două se pun într-un recipient cu care putem stropi și căutăm gaura, pe același principiu prin care cei de la vulcanizare bagă roata în cuva aia cu apă să vadă pe unde răsuflă. În cazul în care nu aveți recipient în care să pregătiți apa și săpunul, puteți face asta și cu spray de geamuri, doar să nu afle doamna casei că nu vă văd bine.

Coborât jos, am dat cu spray pe tot perimetrul roții, iar pe lângă jantă care pierdea de zori. Asta e o situație în care nu prea ai ce face pentru că anvelopa trebuie dejantată și verificată etanșeitatea dintre cauciuc și jantă. Eu tocmai pusesem anvelopele de vară de o săptămână așa că am umflat roata mai mult decât scrie în manual și m-am dus la service-ul unde mi-am montat anvelopele.
Acolo au desfăcut janta de pe mașină, au scos anvelopa și au constatat că era foarte multă mizerie depusă înăuntru. Nu știu cauza acelei mizerii, cert e că nu a fost curățată la montaj și d-asta pierdea aer, lucru pe care băieții l-au rezolvat fără probleme și fără costuri suplimentare. Așa face un service care se respectă și își respectă cuvântul.
Orice străpungere poate fi rezolvată pe loc cu un kit de pană, dar în cazul în care anvelopa e tăiată sau aerul se pierde pe la îmbinarea dintre jantă și anvelopă, puneți rezerva și mergeți într-o vulcanizare pentru remediere. Bine, dacă sunteți în lume plecați, nu știu nici dacă aveți cum vedea pierderea; articolul ăsta e foarte bun atunci când găsești mașina pe pană în fața blocului cât să îți faci o idee de ce ai de făcut.