S-a strigat Bingo! cu mașina de țară

Subiectul de azi e cald, e proaspăt scos din cuptor: am găsit ce bube avea mașina veche și am și rezolvat!

O mașină, după cum bine mai cântam eu pe aici, are nevoie de 3 lucruri mari și late:

  • Benzină, în cantitate suficientă și bună.
  • Aer, în cantitate suficientă și curat.
  • Aprindere bună, să arda amestecul.

Astea-s cele mai importante puncte de atins pentru ca un motor să funcționeze. Toate faine până aici, am luat-o pe rând:

M-am apucat să curăț tot ce ține de alimentarea cu combustibil la motor: corp clapetă cu toate anexele, desfundat injector, curățat EGR care și el poate face probleme. S-a simțit îmbunătățirea dar nu s-a rezolvat problema.

Am schimbat bujii, reglate ca la carte, am schimbat fișele și capacul delcoului, am aranjat și culbutorii că am zis că or fi supapele blocate din cauza lor. Nimic din toate astea n-au rezolvat problema.

Partea de alimentare cu aer era și ea rezolvată. Așa că mai rămăsese un singur lucru: pompa de benzină cu filtrul ei.

Am comandat una nouă, am luat un filtru nou și m-am apucat cu curaj să… tai mașina.

Stati mă, ho, stați așa că nu-i așa. Marea majoritate a mașinilor (și aici iau în calcul inclusiv Opel-ul meu) au acces la pompa de benzină pe sub bancheta din spate. Băi, Suzuki n-a gândit așa, ce naibii să le fac… ca să ajung la pompa de benzină, trebuia să demontez: cui de tractare, conducte, scut rezervor, rezervor, să scot furtunele de la pompă FĂRĂ să le rup și abia apoi scoteam rezervorul și pompa din el.

Apăi țam-pardon dar asta-i muncă de chinez bătrân. Am măsurat pe un rezervor vechi (da, am înlocuit o data rezervorul) sa văd unde vine pompa, apoi am transmis înăuntru în portbagaj măsurătoarea.

Cam aici venea. Am dat chederul la o parte și am tăiat cu o foarfecă de tablă un ochi să am acces acolo.

!ATENȚIE!

Să nu vă puie ceasul rău sau pisica neagră să tăiați acolo cu polizor unghiular. Scânteie + benzină = Luv.

Și a rezultat ochiul ăsta:

Am luat un spray de frână și o pensulă pentru a curăța locul (scopul era să nu pice mizeria în rezervor) și apoi am desfăcut pompa.

Când am scos-o, să fac infarct nu alta: era filtrul de absorbție plin de pământ. Asta se face în special dacă mergi cu rezervorul preponderent pe nivel jos de benzină.

Am curățat filtrul temeinic și am vrut să înlocuiesc pompa propriu-zisă. Ce am luat eu era cât o pompă de spălat parbrizul comparativ cu mastodont de era acolo.

Și atunci mi-a venit ideea să curăț și pompa veche înainte de a o monta. Am înmuiat-o în diluant și am alimentat-o la 12V. A avut o pornire grea dar apoi a scos debitul necesar.

Montajul în ordine inversă, tabla a rămas ca un capac și am acoperit cu mocheta existentă. Apoi am dat o tură și am rămas uimit cât de bine merge acum. Am fost de am făcut și o poză la munți, cea a postării.


Lăsați un comentariu