De când am avut eu şi maşina cealaltă, mereu am fost avar după muzică. Îmi place muzica în maşină, îmi place tehnologia. Să vă explic:
Înainte de a-mi lua actuala mașină, cea pe care o tot laud eu prin postări pe aici, am avut un Opel Astra F Cabrio. Îmi plăcea foarte mult faptul că era decapotabilă și nu poți să nu ai și muzică bună în aşa mașină. Așadar am încercat absolut tot ce înseamnă mp3 player aftermarket. Mi-am creat și propriul subwoofer la mașină, din fibră de sticlă și rășină, pentru care am să fac un post separat.
O dată cu trecerea vârstei, am constatat că nu zgomotul primează, ci calitatea muzicii. Totul să se audă clar și frumos, drept pentru care în actuala mașină nu mi-am schimbat mp3 player-ul, am rămas pe cel original al mașinii. Anume, ăsta:
A fost configurat de inginerii de la Suzuki foarte bine, nu am ce reproșa. Împreună cu boxele originale, muzica se aude foarte bine: bass suficient, medii bune, înalte ce nu țipă ca o pițipoancă în parc la fostul actual gagic. Singurul lui dezavantaj este că trebuie să schimbi la CD-uri să asculți ce muzică vrei.
Nu mai zic de faptul că până mi-am dat eu seama că el citește și MP3-uri, am avut CD-uri cu track-uri, deci vă imaginați cum schimbam CD-urile ca în anii 2000… Deh, nu sunt cel mai scuţit creion din penar. Măcar după ce am găsit că merg şi MP3-uri, am făcut un CD cu mai multe melodii și așa a rămas.
Mai exista varianta cu o magazie de CD-uri, pusă la torpedo, unde poţi băga propriile CD-uri. Ok, dar ceva mai mult nu se poate? Ba da, s-a putut. Mirificul Aliexpress ne-a salvat cu un receiver bluetooth prin magazia de CD-uri.
Avantajele lui sunt:
- Calitatea melodiilor difuzate sunt net superioare oricărui receiver pe care l-am mai probat. Nici prin modulator FM, doar prin navigaţie sau mp3 player cu receiver dedicat, original, din fabrică. Dar ca soluţie de compromis, asta e cea mai ok.
- Poate fi controlat din butoanele de la volan. Nici nu ştiţi cât contează asta în mers. Vă explic imediat cum funcţionează.
- Conexiunea este plug&play.
Are şi dezavantaje, că doar nu se poate fără:
- Este destul de voluminos, iar găsirea unui spaţiu de depozitare este mai dificilă. Eu am renunţat la un buzunar al maşinii pentru a-l putea pune.
- Nu se poate face control total pe el. Controlul se face prin intermediul media player-ului, însă el controlează receiverul ca pe o magazie de CD-uri.
- Nu sunt afişate date despre muzica ascultată, cum este la un media player nativ.
Cum se instaleaza?
Instalarea este similară pentru toate mașinile, însă la un Suzuki Grand Vitara, instalarea pornește de la demontarea ramelor consolei. Ele sunt prinse prin clipsuri; în partea inferioară dacă băgăm un cuțit de desfăcut plastice, ar trebui să iasă fără probleme. Pentru ca toată muncă să vă fie mai ușoară, vă recomand să țineți mașină în viteză 2 sau 4 pentru acces.
Următorul pas este desfacerea din cele 8 șuruburi (4 pe comanda climatizării și 4 pe media player) și se trage pur și simplu în față. În cazul în care vreun mănunchi de fire ține în loc, urmăriți traseul și deconectați mufa din spate. La mine a fost mănunchiul de la media player ce mă ținea în loc.
ATENȚIE: Orice modificare electrică se face cu bateria deconectată de la mașină, pentru orice siguranță în caz de scurtcircuit.
În spatele media player-ului, se va găsi slotul special pentru magazia de CD-uri. Mufa este plug&play, așa cum am mai spus. Introduceți-o și apoi ordinea montării este inversă.
Receiverul vine încorporat cu telecomanda de control a lui, pe care eu am folosit-o. Puteți să o țineți mascată și să vă folosiți doar de butoanele de la volan. Tot inclus este și un microfon cu suport dedicat. Pentru acesta, trebuie tras firul până la locul microfonului. Eu am preferat să îl pun pe stâlpul mașinii din stânga, întrucât consider că microfonul trebuie să fie aproape de șofer.
Cum funcționează?
După montaj, reconectaţi bateria dacă este cazul și introduceți pinul media player-ului. De obicei, el e trecut fie pe unitate, fie în cartea mașinii. Imaginea care apare are mesajul scris “SAFE” și există pentru fiecare tip de unitate un algoritm de introducere al acestui cod. O dată introdus, apăsați de 2 ori pe modul CD și va apărea așa:
Asta înseamnă că receiverul este funcțional și poate fi împerecheat cu telefonul, să zicem. Muzica o puneți de pe telefon, vă țineți un playlist prestabilit dacă e și comutarea se face din butoanele de la volan. Pur și simplu, înainte înseamnă înainte, înapoi înseamnă înapoi. Mute e mute al unității, mode schimbă modurile unităţii (FM, AM, CD). Pentru a apela ultimul număr format din telefon, se apasă de 2 ori pe înainte. Pentru a reseta conexiunea bluetooth, se apasă de 3 ori pe butonul înainte.
Asta a fost tot! Sper să vă fie de folos. Puteți găși module de receivere pentru unități dedicate fiecărui autoturism pe aliexpress.