Băi fraților, stați să v-o zic p-asta: deci eu de când am cumpărat mașina, îmi ardea pe spate stânga becul de frână ceva de groază. Dar nu că de groază, nu îți vine a crede, la 3 luni schimbam becul. Becul e unul de tipul ăsta:
Da, ştiu, nu sunt cele mai frumoase mâini. Așa pățești când lucrezi cu fiarele, se tăbăcesc și pieile. Anyway, că nu despre asta voiam să vă zic, becul e cu filament dublu. Ce înseamnă filament dublu? Păi aprinde şi poziția aprinsă și frâna. Ei bine, mie mereu îmi ardea frâna și rămâneam în poziție doar. Până recent, când am mers către casă în șir indian cu încă un coleg de muncă în spatele meu și mi-a atras atenția cu privire la faptul că atunci când pun frână, mi se stinge poziția pe stânga. Cam cum vedeți voi pe stradă la Dacia Logan I (sau II, la III n-am apucat să văd încă). Am mai văzut și la alte modele, dar chiar la o japoneză, care se dau mari și tari pe temă electrică și mașini, nu mă așteptam.
Evident, am făcut ce ar face orice om întreg la cap: am schimbat becul, am pus unul nou. Ajuns la muncă, m-am lăudat la colegul cu pricina că am făcut treabă de treabă (am schimbat un bec îți dai seama) și l-am rugat să vină să se uite dacă merge totul ok:
– Băi, nu prea…
– Ce-a făcut?!
– Păi face la fel, când apeși frâna, se stinge poziția și nu se aprinde nimic.
Vă dați seama că m-a luat cu palpitații. Păi cum naiba vine asta?! Ajuns acasă, m-am pus pe căutat prin toate fundăturile internetului, pe manualul de instrucțiuni al mașinii, de service, de orice să văd ce cauzează chestia asta. Evident că trebuia să schimb jumătate de instalație electrică și ECM-ul (Pentru cei ce nu știu, ECM-ul reprezintă computerul mașinii ce dirijează tot. Practic, creierul maşinii). Demoralizat, am coborât la mașină să mă apuc de treabă să văd de unde o fi, am coborât cu 2 genți de scule, cine știe ce aveam de desfăcut, vreo planetară sau mai știu eu ce… Am desfăcut stopul (chestie simplă, se ține în 2 șuruburi cu cap de 10, pus tubulară, scos șuruburi, dată o palmă tehnică la stop să îl scot în direcția în care vreau din clipsuri) și am scos chestia cu becul. Ce ziceți că găsesc?
La poziția unde scrie 3/4, este plasticul ce întră în stop și metalul pe care se filetează (nu e chiar termenul corect pentru bec, dar acolo se proptește pe piciorușele de mai sus și intră printr-o filetare scurtă) care intră în soclul de plastic la liber. Ei bine, firul, dragilro, stătea intr-o liță lipit de soclul metalic. O liță! Practic, becul nu avea masă destulă cât să se aprindă cum trebuie și atunci mai bine nu se mai aprindea deloc. Am scos soclul de metal, am dezizolat firul buclucaș, l-am făcut la capătul dezizolat cu cositor și l-am prins de soclul metalic. Împreună, le-am băgat în cel de plastic și, voila de vezi lumină pe frână!
Deci, de verificat, pentru cei ce aveţi astfel de probleme, firele de masă către socluri. E o reparaţie ieftină, nu necesită niciun ban practic, doar răbdare să cauţi un pic defectul. Spor!