I-am dat eu de cap până la urmă

Dacă cineva mi-ar fi zis că e de la carburatoare și la drujba asta, jur că l-aș fi înjurat în cele mai nebănuite limbi. Dar ar fi avut dreptate.

Am luat la puricat fiecare piesă a drujbii din dotare, după ce m-a făcut cu capul. Să fiu sincer, aveam o bănuială de unde ar fi fost dar nu m-aș fi apropiat nici în ruptul capului de acea piesă.

Să luăm pe rând ce am verificat:

  • Aprinderea să fie ok. Am desfăcut bujia, am văzut că nu e udă, deci de ars arde amestecul. Scânteia am verificat-o la bujie și e ca la carte, exact ce a prescris doctorul în rețetă.
  • Motorul: mai exact, bucata de set motor al acestuia, care se verifică prin demontarea eșapamentului de pe drujbă. Prin galeria de evacuare se verifică dacă sunt cumva zgârieturi pe piston. Nu sunt, deci am mai scăpat de o grijă.
  • Dacă tot am desfăcut eu eșapamentul, l-am verificat și p-ăsta și l-am curățat temeinic, cât să nu fie înfundat.
  • Furtunele de alimentare. Ăstea au fost de altfel și prima mea bănuială deoarece unul ce ducea la pompița de amorsare mi s-a stricat cândva și l-am înlocuit cu chinezărie transparentă. Am înlocuit și pompița de amorsare acum ceva timp, mai rămăsese un furtun. Tot ce înseamnă furtun a fost înlocuit, să fiu eu sigur.
  • Carburatorul.

Și aici mă opresc deoarece l-am desfăcut să verific membranele, membrane care erau întinse la maxim. Ca idee, cam așa arată noi vs vechi:

Tind să cred că se vede diferența de la o poștă. Cu toate astea, palpabil e cel mai evident: în timp ce membranele noi sunt moi și flexibile, cele vechi pocneau când le îndoiam.

Sita era curată lacrimă, asta denotă un amestec de carburant cu ulei de 2T făcut bine (era și culmea eu care lucrez cu atâtea cifre, ar fi fost de râsul curcilor), jigloarele au fost un pic înfundate, probabil de la vreme. Am găsit un pic înfundat inclusiv impulsul (vacuum-ul prin care se face acționarea membranelor, prezent pe carburator).

Înlocuirea se face cam așa: la membrana care deschide cuiul ponto și alimentează cu benzină, se pune întâi garnitura pe capac și apoi membrana, cu placa înspre cui, iar la membrana ce face dirijarea de benzină pe admisie se pune întâi membrana pe carburator și apoi garnitura, pentru a putea face etanșare plană pe corp carburatorului în timpul acționării.

ATENȚIE: Montați-le invers și o să vă aud cum înjurați că nu înțelegeți ce are de nu vrea de nici o culoare să pornească. Dacă nu sunt montate în ordinea corectă, carburatorul nu își va mai face treaba. Been there, done that.

Sigur, există oricând varianta unui carburator nou. E și varianta cea mai eficientă pentru că toate piesele sunt noi, nu apare problema niciunui reglaj. În cazul de față, membranele au fost 60 de lei originale, un carburator făcut de chinezi pentru modelul ăsta era 160 de lei și unul original de la Zama era 670 de lei. E evidentă alegerea, nu?

Ce am scris aici cu carburatorul se aplică la tot ce înseamnă motofierăstrău (drujbă pe românește), motocoasă, motosapă în 2T și orice utilaj în 2T. Principiul de funcționare este același, cu mici mențiuni de poziție a pieselor (la motocoasă spre exemplu pompița de amorsat este pe carburator).

Mai am de făcut reglaje, dar am pornit-o la bloc 2 minute să văd că pornește și o reglez de o ia mama naibii la țară, direct. Nu de alta, dar nu caut să fiu evacuat cu forța din bloc. Și așa am antecedente.


Lăsați un comentariu