Concluzii finale ale reparației

Am ajuns la țară nerăbdător să mă apuc de muncă. Da, știu, sună ca naiba când o spun, ăsta vrea să muncească? Dar adevărul e că am lăsat dezastru săptămâna ce a trecut și aveam de muncă mult, de asta m-am dus cu „nerăbdare”.

Iar prima chestie pe care am făcut-o sâmbătă dimineața (chiar dacă am ajuns vineri, am avut un pic de răbdare să aștept până a doua zi) a fost să pornesc drujba și să o bag în lemn.

Partea bună cu ea a fost că nu s-a dezamorsat, nu a pierdut benzina din carburator. Partea proastă e că pe mine mă vor mânca de vii carburatoarele și prostia mea. Apropo, dacă știți pe cineva care vinde drujbă pe injecție, vă stau la dispoziție. Accept și Diesel, îi fac focul sub ea iarna să o pornesc.

Revenind, am pornit-o, a stat, a mers și s-a oprit. Nimic de comentat până aici, e motorul rece, nu a mers oricum atâta timp, am zis că o fi ceva ce nu îi place. Mai bag o fisă, pornește, merge, încerc să tai o cracă la un pom (eram în plin proces de defrișare în curte), și a mers. Nu exemplar, că lanțul nu era în cea mai bună formă a lui, însă am tăiat.

Problema a fost atunci când am luat mâna de pe accelerație că a început să se tureze ca nebuna. Nu a intrat în suprasarcină, dar avea de unde să își ia demaraj. Cum apăsai accelerația, cum te trezeai că se îneacă și moare.

Nu se îneca, ea de fapt avea prea mult aer, iar amestecul era sărac. Și când îi dădeam și mai mult aer (prin accelerare, care ducea la deschiderea clapetei de accelerație), murea că n-avea benzină. Dacă îi dădeam șprițane, mergea frumos (lecție învățată pe vremea Daciei, când jiglorul era înfundat sau capacul de delcou era trosnit).

Ce credeți voi că avea carburatorul acum?

Flanșa din dreapta este cea care era existentă pe drujbă. Flanșa din stânga este cea nou cumpărată, prin care am trecut șuruburile pentru control.

Flanșei din dreapta inițial i s-a rupt una din urechi ce ghida gâtul de admisie pe carburator și făcea conexiune fermă. Cealaltă ureche era crăpată și șurubul strâns era de fapt filetat strâmb, stricând filetul. Ca atare, nu se mai lipea carburatorul meu de gâtul de admisie și pe acolo trăgea aer fals. Și se poate observa că am încercat să fac o plotogărie în disperarea mea care a dat rezultate, dar nu foarte bune.

De ce credeți că s-a întâmplat una ca asta?

În cazul în care nu știți și nu ați mai citit pe aici, sunt expert la strâns șuruburi, mai ales în aluminiu. Am spart o baie de ulei ce a trebuit să o înlocuiesc complet pentru că altfel nu aș mai fi reușit să fac nimic cu mașina. Așa am făcut și aici, din grabă am strâns șuruburile cu autofiletanta, fără nici o frână la atingerea unui moment de strângere și am rupt flanșa. Iar din viteza autofiletantei, șurubul nu a fost montat cum trebuie și s-a strâns strâmb.

Acum iar aștept să ajung la țară. Mi-am mai luat și un furtunaș ce duce de la pompița de amorsare la carburator. Am unul din acela chinezesc care tot sare și nu se amorsează cum trebuie carburatorul, iar furtunul nou e de o calitate net superioară, nici la mașină nu am așa furtune. Mai ziceam eu despre piesele originale că sunt altceva față de aftermarket. Ăștia sunt cei mai buni 6 lei investiți de mine.

Una peste alta, zic că după ce rezolv și asta, ar trebui să meargă unsă. Răbdăm să ajung la țară acum.


Lăsați un comentariu