Sigur v-ați lovit și voi de situația asta: v-ați dus lângă mașină, ați apăsat butonul de descuiat și v-ați uitat lung că nu se întâmplă nimic. Ați mai apăsat de câteva ori și tot nu și-a dorit să se deschidă.
V-au trecut cel mai probabil toți fiorii când ați văzut asta, interpretând-o ca un defect al mașinii. Cel mai probabil v-ați gândit că ați rămas fără baterie, așa că v-ați urcat cu cea mai mare frică în ea, ați pus contactul, ați dat la automat și a pornit fără probleme și fără greață.
Moment în care v-ați liniștit, v-ați dus în treaba voastră, ați oprit, v-ați dat jos, ați dat să încuiați și ciuciu… Nici de încuiat, nici de descuiat nu vrea. Cel mai probabil v-a cedat bateria de la cheia mașinii.
Astăzi fac o postare strict cu poze, în care explic cum se înlocuiește bateria la cheia unui Land Rover FreeLander 2. Cu puțină îndemânare, calm și precizie, sigur articolul poate fi extrapolat și la alte mașini.
Ne-a dat eroare în bord, ăsta mi-e avantajul. Dezavantajul e că, fiind Keyless entry/go, când bateria e goală complet, nu mai pornește nici în ruptul capului mașina.Printr-o mișcare în sus, se desface partea de aluminiu ce ascunde cheia de urgență. În cazul în care rămâneți fără baterie și totuși aveți nevoie de acces în mașină, cu asta se descuie, valabil la toate mașinile.În acest punct este lăsat slot de către producător pentru introducerea șurubelniței drepte.O mișcare frumoasă și BAM: s-a desfăcut carcasa, scoțând în evidență placa de bază și bateria.Desigur, mai sunt câteva carapace ce o țin pe loc. Iar cipul acela este cipul de Keyless Entry / Go.Bateria este una standard, CR 2032, ce se găsește pe toate drumurile.Montajul este invers demontării. Operația durează 5 minute, iar rezultatul este cel ce îl vedeți: a dispărut eroarea. La voi va funcționa deschiderea și închiderea centralizată.Bonus: asta e o cheie briceag de Opel, în general. O șurubelniță unde e săgeata scoate la iveală bateria, care este tot CR2032.