După cum bine vedeți, am intrat în luna lui Noiembrie, o lună care în teorie este trecută ca fiind a treia lună de toamnă din anul calendaristic. Ar aduce cu sine temperaturi variate, uneori fiind chiar și la limita înghețului.
Însă studiez un pic internetul în lung și în lat și observ cu precădere niște temperaturi un pic cam scăzute, temperaturi ce m-au făcut să pornesc centrala în casă, să fac focul la țară și să-mi aduc aminte că am un lichid de parbriz de vară încă prezent în rezervor.
Mă rog, mi-a mai amintit o treabă de lichid:faptul că de dimineață mi-am curățat parbrizul de brumă. Și sunt sigur că nu doar eu am înjurat…
Ei bine, așa cum mi-am adus eu aminte, țin să vă amintesc și vouă să treceți la lichidul de parbriz de iarnă, dar nu oricum, ci corect.
De ce?
Simplu: amestecarea agenților de curățare din lichidul de parbriz de vară cu alcoolul metilic din lichidul de iarnă duce la formarea de depuneri pe traseul de spălare, care în timp poate provoca înfundarea circuitelor sau a duzelor (duzele fiind cele mai predispuse la acest lucru).
Așadar, înainte de a pune lichidul de iarnă, goliți rezervorul de lichidul actual de vară. Mergeți cu mașina și spălați parbrizul în timp ce mergeți. La mașinile normale intră în general doar 2L de lichid deci poate fi golit cu mare ușurință.
Ce nu recomand este să lăsați pompa să meargă continuu deoarece se poate arde (cu toate că se răcește singură cu lichidul de parbriz ce trece prin ea). Așadar lăsați un mic timp de odihnă în mers pentru ea. Vă planificați voi ce și cum, eu în 15 kilometri am golit rezervorul.
Chiar am fost întrebat de colegii de la muncă de ce am tot soiul de zoaie și spume pe parbriz. Când am explicat ce fac, s-au uitat la mine ca la felul doi, nu au înțeles. Abia după ce au vorbit între ei au priceput. La plecare i-am văzut și pe ei cu spume pe parbriz.
De asta zic, ăsta e un fel de reminder pentru a vă înlocui lichidul de parbriz. Pentru că dacă rămâneți cu cel de vară puteți avea probleme:
- Pompa de spălare parbriz poate crăpa. La propriu, lichidul îngheață și forțează în pereții ei care sunt de plastic. În general nu sunt ieftine de înlocuit.
- Pe același principiu pot suferi și vasul în care se pune acest lichid, furtunele ce fac parte din circuit sau duzele, fiind cele mai expuse.
Atât pentru azi, sper că nu sunt singurul ce uitase aproape complet de lichidul de iarnă. Bănuiesc că anvelopele le aveți deja montate…