Anvelopele la control

M-am aprins cu articolul ăsta de la un motociclist ce m-a depășit printre mașini, pe frigul ăsta și cu motoreta din poză.

Mergeam spre muncă cu pași repezi că mi-a fost noaptea dulce și pe drum se aglomera din pricina școlilor. În surdină și printre gongăniturile ăstora de la EuropaFM aud un sunet strident de motoretă care părea că vine cu viteză, dar nu se mai ducea, moment în care mi-am aruncat ochii-n oglinda retrovizoare și am văzut un băiat vioi ce făcea slalom printre mașini fără ca acestea să fie oprite.

Mno, am zis aia e, omul știe ce face, viața lui, pericolele le-a cântărit, dacă pentru cinci minute se pretează riscul de care vă vorbeam zilele trecute, să fie primit. Între timp depășește cele două mașini din spatele meu cu chiu cu vai (v-am zis că eram în preajma școlilor, nu prea ai așa unde să te bagi printre două coloane-n mișcare), iar ultima mișcare e să treacă și pe lângă mine.

Zis și făcut, trece și încep să mă uit și eu la motocicletă. Dacă am avut și am o afinitate pentru ele, mă uit insistent să văd ce le poate pielea. Era un Naked cu alură de sportivă (cred că îi modificase el coarnele să fie ca la o sportivă că nu avea poziția completă de a merge sportiv) și văd pe anvelopa din spate ceva alb.

Când mă uit, sârmele din anvelopă erau ieșite pe porțiunea pe care o vedeți, poză ce mi-a luat ceva să o fac pentru că am avut un moment de stupefacție până mi-am dat seama că pot poza. Știu, nu am voie cu telefonul la volan, scuza mea principală e că stăteam, d-aia mi-a luat mult să-mi dau seama că pot poza și până am făcut-o, ne-am pus în mișcare.

Țin minte așa la motocicleta mea: mi-am luat-o cu niște anvelope ce mergeau și pe nămol, dar și pe asfalt, cu o floare destul de proeminentă. La primul patinaj artistic de spate pe care l-am făcut din pricina unei frâne, mi-am dat două perechi de palme și am dat comandă de un set de anvelope și unul de camere.

Nici nu vă imaginați în ce pericol vă puneți! Hai că șoferii mai sunt cum mai sunt, le explodează o roată, mai au trei pe sol, dar voi aveți doar două pe asfalt. Una dusă, rămâneți naibii cu un monociclu sub voi. Bine, anvelopa aia are sârmele ieșite dintr-un singur motiv: burnout pe loc. Știți voi, frână față, accelerație la maxim și ambreiaj brusc debraiat. Un fel de scârț de motocicletă mai prelungit.

Verificați-vă starea anvelopelor pentru că sunt singurul punct de contact între voi și asfalt. N-aș mai zice nimic de faptul că pe afară am văzut niște fulgi de zăpadă destul de mari, ori motocicletele parcă n-au anvelope de iarnă.


Lăsați un comentariu