După cum bine ziceam, am fost la ITP și mi-au găsit băieții ăia capota cu probleme. Mă rog, nu capota în sine, aia-i bună, era vorba de închiderea ei.
Vedeți voi, la ITP ăsta e un criteriu definitoriu dacă treci sau nu. Capota, ușile și portbagajul trebuie să se închidă corect și corespunzător. În cazul meu, mașina din dotare are două încuietori și acel închizător care te ajută să o deschizi.
Una din ele nu funcționa cum trebuie, treabă văzută de cei de la ITP. Ca să o testeze, au tras de capotă destul de tare și se ținea bine în cealaltă încuietoare. A fost făcută remarcă pe buletinul de ITP cu privire la chestia asta, dar nu a fost motiv de respingere pentru că se închidea.
Ei bine, problema cea mai mare de fapt e că broasca aceea rămasă singură, cea care mai ținea capota în loc, avea o sarcină mult prea mare pe ea, fapt ce în timp ar fi dus la o posibilă defecțiune. Asta, coroborat cu o viteză mare în mers ar fi dus la o avarie serioasă la mașină. Chiar un risc de accident iminent, lucru nedorit de nimeni.
Așadar am pus mâna și mi-am comandat broasca. Termenul ei de livrare era de 14 zile, chiar dacă era aftermarket. Din moment ce mașina mea nu e o mașină uzuală pentru care ai găsi piese pe toate drumurile, am zis că e ok timpul de așteptare și m-am pus pe… așteptat.
Răbdarea mea a ținut cred că opt zile pentru că m-am apucat să desfac la mașină să văd dacă încuietoarea este ce trebuie și ce s-a întâmplat de fapt, ce a dus la defect.
În primul rând, hai să înțelegem cum funcționează blocajul capotei:

Așadar, trăgând de mânerul interior, acționăm cablul ce duce din interior către încuietoarea stânga. Încuietoarea stânga apoi este legată de încuietoarea dreapta, fiind acționate simultan doar:
- Încercând să acționezi încuietoarea stânga independent, nu se poate.
- Încercând să acționezi încuietoarea dreapta independent, se poate și blochează capota, având și senzor de confirmare pe ea.


Asta pățeam și eu: capota se bloca doar pe partea dreaptă, pe partea stângă nu mergea deloc. Am desfăcut încuietoarea și am văzut că funcționează, teoretic, cum trebuie, practic, nu se bloca. Având desfăcută broasca, am comparat cu cea de pe dreapta (pe care nu am scos-o de pe mașină), să văd dacă se blochează când cablul este deconectat.

Surpriza mare a fost să văd că nu se bloca, ceea ce m-a dus cu gândul la o problemă pe traseu a cablului. Așa că am montat la loc broasca, am pus cablul (și l-am înfipt bine) în ambele încuietori, am închis capota și, surpriză, s-a închis bine și pe ambele părți. Pesemne că era sărit cablul.
Pentru o chestie atât de măruntă riști să pățești ceva în trafic ce ai putea regreta, fără doar și poate. Nu mai zic că nu m-a costat nimic în afară de 15 minute de verificare și desfacere de broască.