Întrerup un pic programul obișnuit pentru un articol în care mă vait un pic de pățania mea de ieri. Mă rog, ea a început de joi, dar ieri a fost punctul culminant, iar deznodământul va fi azi (sper).
De vreo lună jumătate am început puternic cu niște proiecte de mobilier pe la niște prieteni. Mobilier de bucătărie, de sufragerie, face băiatu’ de toate pentru tovarăși, se aruncă și-n spatele trenului. Suplimentar, m-am apucat de niște renovări prin casă, iar ultima piesă e un pantofar dedicat.
Toate faine frumoase, toate comenzile de PAL plasate de mine au fost plasate on-line pe site-ul Hornbach, cu plata on-line, totul ca la carte. De altfel, site-ul este foarte bine pus la punct și permite comandarea și procesarea on-line a oricărui reper dorit fără dificultate. Doar că…
Joi (09.10.2025) am plasat comanda de PAL pentru dulapul de pantofi (că nu e pantofar obișnuit, o să vedeți voi) pe site și nu mi-a permis să plătesc direct. Perseverent eu, am încercat de câteva ori până m-am lăsat păgubaș și am dat cu plata ramburs după execuție. Urma ca comanda să fie gata la ora 19:00 în aceeași zi.
Trece Joi, trece Vineri și de comanda mea nu se întrezărea nimic la orizont. Sun și eu Duminică să văd care e treaba, poate n-am făcut eu ceva bine și am dat de o doamnă bine intenționată la telefon care mi-a zis că o bagă în regim de urgență și poate fi gata în aceeași zi. Civilizat din fire (probabil ați observat că nu mă plâng cu una, cu două, de serviciile pe care le primesc), am zis că vin Luni, 13.10.2025, la ora 17:00 să le ridic.
Am încheiat conversația într-o notă plăcută, dar mi-au lăsat o idee că la comenzile plasate cu plata ramburs sunt sceptici și vor să se asigure că le ridică clienții. Nimic de judecat, aia e, nu se vor pierderi, înțeleg perfect. Ieri mă sună pe la ora 14:00 cineva de la Hornbach (apropo, că n-am specificat, e vorba de cel din Berceni) dacă vreau comanda.
Sigur că da, am vorbit și ieri și am confirmat că vin astăzi, pe la ora 17:00 să o ridic.
Mno, ceas. Ajung la locația cu pricina, mândru tare, dornic de muncă și vorbesc la recepție cu o altă doamnă care mă trimite la debitare să iau un deviz pentru plată. Doar n-am luat bătaie acolo, băi oameni buni:
– Domnule, nu are cum să fie gata că nu e plătită!
– Păi stați un pic, am vorbit și ieri, dar și astăzi să confirm!
– Ce să confirmați, domne?! Nu e plătită, nu e executată. Mai ales că joi v-a sunat cineva de aici și ați zis că ați plasat comanda doar să vedeți prețul, informativ. Și dacă ați plasat opt comenzi on-line din care șapte cu plată on-line, ce v-a venit să o alegeți pe asta cu ramburs!?
Zici că mă certa tata că am făcut prostii în casă într-un magazin în care ar fi trebuit să fim civilizați. Problema e că nici eu nu sunt sănătos tun la cap, așa că mi se activa și mie una din păsăricile de la cap:
– Stați să nu mă enervez… Domnule, uitați care e treaba: am sunat ieri să văd ce se întâmplă și am stabilit că o ridic astăzi comanda. Am fost sunat astăzi să confirm încă o dată și acum spuneți că mint, că am vorbit deja cu cineva joi? Nu m-a sunat nimeni și pot să justific cu istoricul de apeluri. Plus de asta, dacă am plasat comenzi on-line cu plată și una am dat-o ramburs, nu era logic că nu sunt client neserios, ci mai degrabă a intervenit ceva?
Nimic, nu-l puteam îndupleca și pace. M-a trimis la plată și abia apoi mai vorbim de execuția pieselor. M-am dus cu pulsul mărit să plătesc înapoi la doamna de mai sus și i-am explicat ce s-a petrecut la debitare. Ceva am făcut că am activat-o pe doamnă și l-a sunat pe cel de la debitare de mi se făcuse un pic milă de el că-l certa în halul ăla.
Acum mai bag o fisă astăzi, merg să le ridic. Dar stau și mă gândesc la câteva lucruri încă de ieri:
- Care e treaba cu oamenii ăștia neprofesioniști? Pentru că profesionalismul nu constă doar în a executa piesele cu precizie, ci să poți comunica cu clienții eficient. Și vorbim de un magazin cu renume, nu de vreun meșter cu calificarea făcută în spatele blocului.
- Cum de înainte nu existau astfel de probleme cu plata ramburs și acum brusc există? Pentru că treaba asta cu comenzi on-line e introdusă de un an la ei, nu de când lumea și pământul.
- Totodată, lipsa de comunicare e ceva normal în zilele noastre. Nu m-a sunat nimeni, am sunat eu. M-a sunat totuși cineva ieri, dar între ei nu s-a comunicat… Zici că ne e rușine să vorbim cu ăla de lângă noi.
Și am mai pățit-o o dată tot cu Hornbach (că de asta m-am și activat așa azi), dar Militari. Aveam de luat ceva mobilier pentru la țară și am comandat cu ridicare de acolo, să fie în drumul meu. Doar că am vrut să plasez comanda personal în magazin pentru că on-line nu funcționa cum trebuie.
Am sunat pe numărul de telefon dedicat Hornbach Militari și mi-a răspuns o domnișoară. Informația dorită era programul de lucru de acolo al secției de debitare pentru că știu că varia în funcție de personal. Debitarea se mai închidea, din când în când, la ora 18:00. Domnișoara mi-a confirmat că este deschis până la 21:00, să merg liniștit. Ajung la 19:30, liniște și pace, nu era nimeni. Tot așa, lipsă de comunicare acută.
Și nu e singura firmă unde am pățit, dar măcar ăștia au produse de bricolaj mai bune comparativ cu ceilalți. Bine, la nivel de unelte pentru amatori, și LIDL sunt buni…
(Sursă foto: Freepik)
Lăsați un comentariu